محصولات برند هواوی
انواع مودم و تجهیزات شبکه هو اوی
داستان شکلگیری برند هواوی
دولت چین در دههی ۱۹۸۰ تلاش زیادی برای توسعهی زیرساخت ارتباطات کشور انجام داد. در آن زمان سویچهای تبادل تلفن، هستهی اصلی شبکههای مخابراتی بودند. در اواخر این دهه تعدادی از گروههای تحقیقاتی چینی تلاش کردند تا این تکنولوژی را از طریق سرمایهگذاری مشترک با شرکتهای خارجی به دست آورند و توسعه دهند. رن ژنگفی شرکت هواوی را در سال ۱۹۸۷ در شنزن چین بنیان گذاشت. او به جای تکیه بر سرمایهگذاری مشترک با شرکتهای خارجی که معمولا تمایلی به انتقال تکنولوژی خود به شرکتهای چینی نداشتند، راه دیگری انتخاب کرد. او روی تحقیق و توسعهی محلی برای تولید سویچ با استفاده از مهندسی معکوس تکنولوژی خارجی تمرکز کرده بود. در آن زمان تمام تکنولوژی ارتباطی چین از کشورهای خارجی وارد میشد. درنتیجه رن تلاش کرد یک شرکت ارتباطی داخلی و قابل رقابت با شرکتهای خارجی تأسیس کند.
این شرکت در زمان تأسیس خود تنها ۲۱ هزار یوان سرمایه داشت. نشریه گزارش اقتصاد شرق دور اعلام کرد که شرکت هواوی مبلغ ۸.۵ میلیون دلار وام از بانکهای محلی دریافت کرده است؛ در صورتی که شرکت این موضوع را تکذیب کرد. نام هواوی از ترجمهی نام چینی آن یعنی 华为 به دست آمده است. ریشهی کاراکتر 华 از 花 به دست آمده که به معنای گل است. همین موضوع لوگوی هواوی را توجیه میکند. البته این کاراکتر به معنی پرزرقوبرق و باشکوه نیز شناخته میشود. کاراکتر دوم یعنی 为 به معنای عمل یا دستاورد است. بنابراین میتوان گفت کلمهی هواوی به معنای دستاورد چینی است.